woensdag 7 november 2012

TENNISROKJE part II

Hier het resultaat van het witte rokje:


Het was een super makkelijk patroontje.
Het klokrokje voor meisjes van Mme Zsazsa. Een ideaal beginnertje!

Het bestond slechts uit 3 delen, een voorpand, achterpand en tailleband. 



Ik begin altijd eerst met alle stofdelen te zigzaggen voor een mooiere afwerking.
Uiteindelijk bleek dat het voldoende was om enkel de zijnaden te zigzaggen. Nuja teveel kan nooit geen kwaad.
In het boek worden de zijnaden gestikt daarna worden ze naar achter gestreken en samen afgewerkt met de zigzag steek. Ik strijk mijn naden liever open in plaats van samen naar achter te doen. Dus deed ik het dan ook maar op mijn manier.



 In een kleine 2uur had ik patroontje getekend en was het rokje helemaal afgewerkt. Ik ga er zeker nog maken voor mijn kleine vriendinnetjes!


Als extra'tje vond ik in de winkel nog een grijs sous-pulletje met een echte Miss Patroonellastrik en bijhorende grijze kousenbroek! Schattig he!? Zo kan ze het ook nog dragen i.p.v. enkel om te tennissen. 



*****

6 opmerkingen: