zondag 4 november 2012

I. TENNISROKJE

Een tennisrokje voor een klein tennissterretje!

Woensdag is het het verjaardagsfeestje van een van mijn kleinste vriendinnetjes: Emine'tje.
Nadat ze me gekroond heeft tot "speldenmaker" (ze krijgt regelmatig haarspeldjes van me) is het nu tijd om me te bewijzen als "rokkenmaker".


En wie kan me daar beter bij helpen dan Mme Zsazsa !?
Het rokje dat ik ga maken is dan ook het eerste exemplaar uit haar boek "allemaal rokjes"

Het klokrokje! Volgens Mme Zsazsa is het in een dik uur af?
Ik ben benieuwd! 

Start: 



Het boek kocht ik op 2dehands.be.
Het stofje kocht ik bij Stoffenkraam een wit katoentje met zilveren sterretjes. 
Van het stoffenmerk Stenzo.


Update:
Het rokje is af! Woensdag na he feestje zal ik de foto's publiceren.
Ik heb er 2uur aan gewerkt, maar moest nog het patroon tekenen, de werkbeschrijving lezen, de volgende keer zal het zeker in een dik uur af zijn! 

Hopelijk past het rokje!? Ik heb een 6jaar getekend.
Beter te groot dan te klein niet?

Tot gauw
Sarah


5 opmerkingen:

  1. Succes en ben al benieuwd naar het resultaat :)
    Het klokrokje is één van mijn favorieten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alé, veel succes, ik naaide voor mezelf al een A-lijn rok, de stof voor de 2de rok ligt klaar, maar nog geen tijd gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd of het zal passen, al ondervonden dat de kindermaten van het 'allemaal rokjes' boek niet altijd kloppen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei in welke zin dan Fam? te groot, te klein, te kort, te lang, te breed? :-)
    k zal t jullie weten te zeggen.
    Het meisje is 5jaar maar 4 ging zeker te klein zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben benieuwd naar het resultaat... 2 uur das wel snel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen